Ruim anderhalve week Chiang Mai

31 augustus 2017 - Chiang Mai, Thailand

Chiang Mai, wat heb je mij veel gebracht! Ruim anderhalve week was ik in deze mooie stad. Ik begon in een guesthouse, maar miste een zwembad dus ben na paar dagen ergens anders heen gegaan. Helaas was het toen even 3 dagen slecht weer, maar daarna werd het weer beter.

De olifanten waren echt top om mee te maken en dit heeft echt een speciaal plekje in m'n hart. Thuis zal er ook een mooi kistje mij herinneren aan deze dag. Lief, Melis en Paul!

Verder heb ik nog een dag een excursie gedaan en dat was een alles-in-1-dag. In de bus en hup naar de hotsprings. Mooi om te zien hoe allemaal Chinezen hun eieren in een mandje hadden gedaan om het zo te koken. Toen naar de White Temple. Bijzonder mooi om te zien. Je kon een heel mooi plaatje kopen en daar je wens opschrijven. Mijn wens hangt daar nu ook, misschien wel te wachten om snel uit te komen? Daarna ging ik naar een dorpje met een longneckfamilie. Bizar dat deze mensen allemaal ringen om hun nek hebben. Ik kan je zeggen, die ringen zijn mega zwaar. Er liepen wel mega veel kippen dus ik was erg blij dat ik weg kon! Daarna naar de grensovergang met Myanmar gegaan. Helaas is de situatie in Myanmar slecht en konden we niet even over. Wel daarna naar een rivier gegaan en ging ik varen. Daar heb ik het drielandenpunt van Laos, Myanmar en Thailand gezien. Dat stelt dus niks voor; een eilandje in een rivier.

Daarna even voor uurtje over naar Laos. Een spotgoedkoop land waar ik wat souvenirs meegenomen heb. Toen weer terug met de bus. Opzich leuk... Alleen de weg bevat 762 bochten en ik kan je zeggen met een chauffeur die ruim 100 km rijdt....  Ik was blij dat ik weer thuis was een besloot wel dat het klaar was met uren in een bus, boot of trein te zitten.  De gemiddelde backpackers geniet er intens van. Ik ook, de eerste 10 keer, maar vanaf nu ga ik vliegen. Ik besef me heel goed dat dat luxe is die ik mij kan permitteren.

Verder verlopen de dagen relaxt en dat doet me goed. Gelukkig is het weer beter en kan ik lekker aan mijn privé zwembad liggen en ga ik in de middag lekker op pad.

Op zondag kwam ik op deze manier onverwachts op de zondagmarkt terecht. Wel 500 kraampjes eten, kleding, souvenirs en mega veel mensen. Echt, ik genoot zo van dit onverwachtse moment. Zelfs zo dat ik na 1 rondje niet naar huis wilde dus nog een rondje heb gemaakt.

Ik moest wel onwijs lachen, want ik stond druk voor een cadeautje voor Luna en Mila te overleggen, ja afdingen hoort er ook bij, en stond maar tegen die man te praten. Op een gegeven moment dacht ik wel erg vreemd dat hij niet reageert. Oepsie... Ik keek om mij heen en iedereen stond stil. Het was 18 uur en dan is er een landelijk gebed en staat de wereld hier echt even stil. Soms heb ik bepaalde dingen pas laat door, omdat ik lekker druk ben in m'n eigen wereldje.

Op dinsdag heb ik een Thaise kookcursus gedaan. Super leuk en wat is het makkelijk om zelf te maken. Met een kookboek verliet ik de keuken. Wil je een keer Thais eten? Gezellig voor als ik terug ben, kook ik!

Op woensdag was het weer slecht en ben ik naar Art in Paradise museum gegaan. Wat heb ik genoten van alle optische schilderijen. Leuk om te zien hoe alle volwassenen op de grond liggen voor een foto. Ook geniet ik van de massages hier. Zenner kan niet!

Nu ga ik bijna op weg naar Bangkok om hier Carolina te meeten voor een weekend. Een leuk appartement met rooftopzwembad stond op mijn lijstje en dat kan ik straks ook weer afvinken.

De tijd gaat snel, want over 3 weken ben ik alweer bijna thuis. Opzich een fijn gevoel om alle lieve mensen en mijn aapies weer te zien. Maar toen ik van de week eraan dacht dat het alweer bijna voorbij was, zat ik met tranen in mijn ogen. Ik heb zo naar deze reis uitgekeken. Ik wilde zien of ik dit kon en wat er op mijn pad ging komen en dan gaat de tijd, toch wel, snel. Met dit besef ga ik de komende 3 weken intens genieten en m'n rugzak vullen met nog meer mooie herinneringen in Bangkok en Vietnam! Want voor souvenirs is geen plek meer in m'n backpack

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jet Lourens:
    31 augustus 2017
    Geweldig wat maak je mooie dingen mee.
    Nog veel plezier. X
  2. Marlous:
    31 augustus 2017
    Je hebt weer veel mooie dingen gezien en gedaan!
    Nog 3 weken genieten meis!!!
    XX
  3. Sandra:
    31 augustus 2017
    Leuk verhaal weer!! De tijd gaat snel hè, dus geniet er nog maar van!! Groetjes Sandra
  4. Mpcverkerk:
    31 augustus 2017
    Er is altijd plek voor mooie ervaringen en herinneringen. Maak maar veel foto's om later niets te vergeten. Wij genieten hier alvast van je foto's en belevenissen.Nog 3 weken om te genieten.
  5. Esmeralda Bouchez:
    31 augustus 2017
    prachtig al deze ervaringen neem je mee. de tijd vliegt om dus geniet er nog lekker van xx
  6. Jolanda:
    Chang Mai!! Heerlijk dat je zo geniet. Op naar Bangkok en Vietnam. Xx
  7. Anita:
    He collegaatje,
    kom je thuis van een lange schooldag met ouder kind gesprekken, mag je weer een mooi verhaal om jaloers op te worden lezen! Ruilen?

3 weken zijn nog lang genoeg om nog meer jaloersmakende verhalen te maken, pas de laatste dag ben je op de terugweg, tot die tijd gewoon doen alsof je nog alle tijd van de wereld hebt :) Geniet maar lekker verder, dat doe je zo te lezen heel goed!

Liefs, Anita
  8. Melissa:
    3 september 2017
    Nog even lekker genieten...voor je t weet zit je weer in Nederland. Nu lekker naar Vietnam... kijken wat voor moois je dat brengt. Leuk dat je tips hebt gekregen, zodat je de mooie plekjes kunt bekijken. Veel plezier!