Angkor Wat, laatste dagen Cambodja

7 augustus 2017 - Krong Siem Reap, Cambodja

Zooo, ik ben weer terug in de stad waar ik ben begonnen, Siem Reap!

Na 2 lange dagen reizen was dat wel heel fijn.

In Phnom Nem reed de buschauffeur tegen een tuktuk aan. Flinke botsing, maar enige wat die mannen deden was lachen. Nou zo grappig vond ik het niet.

In de bus naar Siem Reap was er ook weer wat vaags. Een Engels stel gaf aan na een stop dat er geld van ze was gestolen, wel 800€! Ze vroegen de dader het eerlijk terug te geven. Nou na een ronde tassencheck was er niks gevonden en begonnen ze over het feit dat iedereen naar de politie mee zou moeten. Dat vond ik best eng. Onderweg moesten er 2 vrouwen mee naar de wc om zich daar uit te kleden om zo te laten zien of ze het hadden of niet. Er is niks gevonden en na een uur vertraging mocht iedereen toch naar z'n hotel toe. Volgens mij moet je nooit je spullen onbeheerd achter laten.......Heel vaag!

In Siem Reap heb ik een goede kamer, midden in het centrum. Ik geniet hier van rondjes wandelen, een massage, gesprekjes hier en daar en het goede eten. Maar ook lekker van de rust, van het "niks moet, alles mag".

Gisteren heb ik een hele dag de tempels bezocht. Waar ik de eerste dagen dit niet zo zag zitten, ben ik toch gegaan. Melis, het was zeker de moeite waard☺️

Samen met de tuktuk ben ik naar de eerste tempel gegaan, Angkor Wat. Hij zei dat ik er 2 uur over kon doen.... Leek me erg lang. Toch heb ik de tijd volop benut. Het was zooo mooi. De tempels en alles erom heen. Ik ben ook nog een tempel omhoog geklommen om van bovenaf te kijken. Wat een uitzicht! Maar oh wat was het heet... Iedereen zweette zich een ongeluk.

Na deze tempel ben ik naar Angkor Tom gegaan. Ook dit was heel mooi om te zien. Zoveel beelden om te zien. Wel merkte ik dat ik toen was aan koud drinken en eten.

Wat was ik blij dat er buiten een zaakje was met ice tea (de lekkerste die ik ooit heb gedronken)!en wat te eten!

Vervolgens ben ik naar Ta Prohm tempel gegaan. Daar is Tomb Raider opgenomen. Nou heb ik die film nog nooit gezien, doe ik thuis zeker, maar ook dit was heel gaaf. Bomen die helemaal verworven waren met de tempels. Het was zo mooi!

Nu lig ik lekker aan het zwembad en geniet ik van de zon. Wat een weertje! Bloedheet, dus lig geregeld in het zwembad. Straks weer even rondje lopen, zag gisteren een leuke winkel dus heb een doel.

Morgenavond ga ik Cambodja verlaten. Toch  wel gek, want dit land heeft mij een heleboel geleerd. Misschien wel het meeste over mezelf en het alleen reizen. Ik doe het toch maar eventjes ☺️

Ik ga naar Thailand toe om daar samen met iemand te gaan reizen. Ik ben heel erg benieuwd naar wat dat mij weer gaat brengen.

Ik zal zo wat foto's plaatsen van gisteren.

1. Thanks voor al junkie lieve berichten. Dat is heel leuk om te lezen☺️

1. Sandra:
    7 augustus 2017
    Weer een leuk verhaal!! Ik vind het echt super knap van je dat je dit alleen doet, ik doe het je niet na
    Groetjes xxx
  2. Mpcverkerk:
    7 augustus 2017
    Lieve Angela.Zo fijn om te lezen dat je jezelf aan het overwinnen bent.Toch de tempels bezoeken en er dan Zo van genieten.Wel idd eng als er met politie gedreigd wordt.Maar jij had niets gestolen dus had je niet echt iets te vrezen.Gelukkig kwam het niet zo ver.Fijn dat je straks een reisgenoot hebt.Toch fijn om te kunnen overleggen en gezelligheid mee te delen.Geniet ervan en ik lees graag je volgend verslag.Lieve groetjes
  3. Petra Krens:
    7 augustus 2017
    Geweldig Angela dat je zo aan het genieten bent!!dikke kus
  4. Esmeralda Bouchez:
    7 augustus 2017
    jooo. vind tof dat je toch gegaan bent. toch prachtig allemaal. mooi he die gedraaide wortelbomen. prachtig de natuur. en de tempels. kijk uit naar je thailand avontuur. hoop op mooie verslagen. goede reis morgen. gr v ons xx
  5. Marlous:
    7 augustus 2017
    Heel gaaf om te lezen An! En idd; je doet het maar wél! Goede reis alvast naar Thailand! X
  6. Hannie meiland:
    8 augustus 2017
    Hoi Angela,

Wat heerlijk om je verhalen te lezen.
    Geweldig al die avonturen die jij beleefd.
    Geniet ervan!
  7. Jan Bargpeter:
    10 augustus 2017
    Hallo Angela.
    Wat een mooi verhaal heb je geschreven en dan die foto's.
    Inmiddels zit je in Thailand.
    Ik hoop dat je ook daar een hele mooie tijd zult doorbrengen.
    Geniet ervan. Groetjes van Jan..