Eilanden Thailand en naar noorden

19 augustus 2017 - Bangkok, Thailand

Ondertussen ben ik op 2 eilanden geweest; Koh Tao en Ko Phnagan.

Op Ko Phnagan logeerde ik in een bungalow met wat huisdieren. Heel gezellig wat salamanders en gecko's die 's nachts aan tasjes gaan bijten.

Het weer liet me op het laatste eiland een beetje in de steek...

Ik zou de laatste dag met Carolina een waterval bezoeken. Nou we hebben water genoeg gezien, alleen nooit bij de waterval, maar wel vanaf het luik bij de bakker.

Wel een gigantische nightfoodmarket gevonden waar je heerlijk kan eten. Er staan vanaf 18 uur allemaal kraampjes en je kan zoeken qua eten  wat je wilt. Van loempia's (0,25€), Thais eten, pizza (1,32€), kokosijs. Alles is er en het kost echt niks!

Helaas van de 2e avond heel erg ziek geworden. Waarschijnlijk is er iets verkeerd gevallen en pak ik zo ook nog even een voedselvergiftiging mee. Was echt even dikke vrienden met de wc voor een nacht.

De dag erna ben ik terug gereisd naar Bangkok en die reis van 20 uur met een onstabiele maag was minder fijn, maar ahh overleefd.

Op deze plek ook besloten om alleen verder te reizen. Eigenlijk was het plan om 4,5 week samen te reizen, maar het benauwde mij.

Het samen reizen gaf mij niet de voldoening die ik zoek. Ik wil vooral mijn eigen weg even gaan, mijn gedachtes laten gaan. Carolina vond het jammer, maar ik moet m'n eigen weg gaan. Wel meeten we over 2 weken elkaar nog. Voor nu voelt het goed voor mij!

Zo mooi, daar trap ik dus ook niet meer in. Ik had deze reis van Ko Phnagan naar Bangkok geboekt op de tijden van vertrek en aankomst. Vertrek 12:30 uur en ik zou in ochtend om 8:00 uur in Bangkok komen. Dacht even ontbijten en dan inchecken en mooie dag voor de boeg. Mooie? Ik kwam al om 03:30 uur aan in Bangkok en daar stond ik. Dan voel je je moe en even machteloos. Weer een minuut later kan ik hier keihard om lachen. Angela, die altijd van de tijd en structuur is, ervaart hier iets heel anders. En het komt nog goed ook. Mooie leerles!

Maar ik heb wel gelijk een taxi naar hotel genomen, want om 3:30 uur op straat te gaan hangen leek mij niet zo handig. Voor 2,55€ bracht de chauffeur mij met 10 minuten naar bestemming. Vroeg me of ik op meter wilde rijden of 100 bath als vaste prijs. Ik dacht meter, maar die werkte niet dus alleen voor 100bath mogelijk. Ach.... Waarschijnlijk was het anders de helft geweest, maar op dat tijdstip geen enkel probleem. Ik betaal wel en breng  me maar veilig naar m'n hotel.

Bij hotel zat een heel lief omaatje (althans lief... Ze zijn hier erg goed in schreeuwen naar de ander), die gelijk een ligstoel pakte (Sit, Sit werd me toegeschreeuwd) zodat ik kon slapen, maar verder kon ze mij niet helpen. Ik moest wachten tot 7 uur. Geen oog dicht gedaan, maar heerlijk de dag zien opkomen.

Nu nog 1 dag in Bangkok en ga ik vooral slapen en wat rondjes lopen.

Daarna naar het noorden van Thailand; Chiang Mai. Daar komt een excursie op mijn pad waar ik al heel lang naar uit kijk......Vol verwachting klopt mijn hart!

De laatste 2,5 week ga ik naar Vietnam. Met dank aan Albert, mijn reisleider van vorig jaar, heb ik een mooi stukje Vietnam aan het strand gevonden. Dus ik kan hier genieten van cultuur, natuur en strand. Heerlijk!

Nog meer opvallende dingen:

Alle vrouwen willen hier een witte huid. Alle crèmes zitten vol met wit spul erin. Echt als je sommige vrouwtjes ziet lopen...
Bangkok en ratten... Ik zie er aardig wat een ze schieten zo tussen je benen door. Iemand nog een souvenir?;)
Overal staan afbeeldingen van de overleden koning. Op deze manier wordt er  tot een jaar na z'n overlijden hierbij stil gestaan. Echt heel Thailand is nog steeds hiervan in de ban.

Bovenal, het gaat goed met mij. De eerste 4 weken zitten erop en overmorgen zit ik alweer op de helft van mijn reis.

Pfff, als ik mezelf nog 4 weken geleden zie. Dan had ik in eerste instantie niet gedacht dat ik hier nu nog zou zijn. Maar ik ben sterker dan ik dacht en maak zoveel mee. Vooral Cambodja heeft veel met mij gedaan.

Dank voor alle berichtjes, appjes etc. Het is fijn om te ontvangen

De appjes van collega's, die al studiedagen hebben, en dan een foto sturen... Zo gek om er niet bij te zijn, maar het voelt ook heerlijk om hier te zijn! Even nog niet in de werksleur.

Ik geniet nog even door❤️

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jet Lourens:
    19 augustus 2017
    Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt.
    Voorzichtig en lekker genieten.
  2. Mpcverkerk:
    19 augustus 2017
    Hoi Meisje, 10 weken op reis zonder darmproblemen is eigenlijk onmogelijk.Dat heb je dan ook weer gehad.Misschien zat er wel 1 van die lieve bruine beestjes in .
    Jammer dat het met je reisgenootje ging benauwen en dapper van je dat je besloten hebt alleen verder te gaan.Heel veel leuke indrukken weer deze week.Succes de komende week en lieve groetjes
  3. Danielle:
    19 augustus 2017
    Ontzettend knap en dapper van je!! Leuk om alle verhalen te lezen!
  4. Jolanda:
    Op naar Chang Mai!! Olifanten en aanrader: kookcursus. Geniet! Xx
  5. Melissa:
    19 augustus 2017
    Veel plezier bij de olifanten!!!